dinsdag 22 maart 2011

Cordon Bleu Parijs broodbakworkshop 2-daagse




Ik heb afgelopen week een 2-daagse broodbakworkshop gevolgd bij de Cordon Bleu in Parijs, waar ik ooit, 30 jaar geleden mijn koksopleiding volgde. Time flies.

Ik bak al heel lang mijn eigen brood omdat het Nederlandse gistbrood te luchtig en te plakkerig en te kunstmatig is door alle toevoegingen. Maar toch nog heel veel opgestoken bij de Cordon Bleu.
Hier wat gegevens voor wie het ook een keer leuk vindt om zoiets te ondernemen.
De eerstvolgende workshop " La Boulangerie Traditionelle" ( dat is de cursus die ik gevolgd heb) valt op 9 en 10 november 2011.
Kosten € 440,-- totaal.
Je krijgt daarvoor 2 dagen les van 08.30 tot 15.30.
Ontbijt en lunch en verstrekking van T-shirt, theedoek en schort inbegrepen.

Adres:
Le Cordon Bleu
8 Rue Léon Delhomme
75015 Paris
tel:+33(0)153682250
e-mail:paris@cordonbleu.edu
site: http://www.lcbparis.com



Hotel op 10 minuten loopafstand:
Hotel Home Moderne
61 Rue Brancion
75015 Paris
+33(0)153680300
e-mail: homemoderne@wanadoo.fr
http://www.homemoderne.com

ADVIES: Boek je hotel 5 nachten. Scheelt heel veel in prijs (€ 57,-- ex ontbijt), dan kan je lekker 2 dagen bakken en 2 dagen Parijs onveilig maken. Ga bijv, zondag ochtend naar de markt op het Place d'Alligre, toppertje.

kijk op www.kookstudio.nl en www.kookvakantie.nl





Geen opmerkingen:

Een reactie posten